4 sposoby na zmniejszenie niepokoju podczas radzenia sobie ze zmianami w miejscu pracy

Świat jest obecnie dziwnym miejscem i wiele przedsiębiorstw jest zmuszonych do wprowadzenia zmian w sposobie pracy, aby przetrwać. Sytuacja Covid-19 dosłownie postawiła wszystko na głowie, ale jeśli spojrzeć wstecz na historię, zmiany w miejscu pracy zawsze powodowały jedną szczególną rzecz - niepokój.

To normalne, że czujemy niepokój, gdy coś się zmienia; nawet zmiana miejsca położenia biurka może powodować stres i niepokój w krótkim okresie czasu. W tej chwili niepokój jest wszędzie i jest całkowicie akceptowalne, aby przyznać, że czujesz się trochę zaniepokojony lub zaniepokojony tym, co się stanie. Każdy czuje się w ten sposób. Jednakże, gdy chodzi o pracy... Twoje utrzymanie, prawdopodobnie będziesz się bardzo martwić o to, jak rozwinie się kilka następnych miesięcy.

Każdy rodzaj zmiany w miejscu pracy powoduje niepokój, ale wiedza o tym, jak sobie z nim radzić, ma kluczowe znaczenie. Zmiany przychodzą i odchodzą, i w końcu, w końcu przyzwyczajasz się do tego, co jest teraz Twoją "nową normą". Jak więc radzić sobie z tym niepokojem w miejscu pracy i jak go zmniejszyć, aby móc funkcjonować jak najnormalniej w trudnych sytuacjach?

Zobacz ten film, który zawiera kilka bardzo przydatnych porad na temat tego, jak przystosować się do zmian w miejscu pracy, zanim przejdziemy do wskazania 4 konkretnych strategii.

Przekaż swoje obawy

Ważne jest, aby mówić o tym, jak się czujesz i omawiać wszelkie problemy i obawy z kolegami i przełożonym. Robiąc to, znajdziesz siłę w swoim zespole i wzmocnisz swoje relacje zawodowe poprzez wspólne doświadczenie. Otwórz się więc na swoich sąsiadów z biurowego fotela, niezależnie od tego, czy obecnie przebywasz w biurze fizycznie, czy pracujesz w domu. Porozmawiajcie o swoich doświadczeniach i podzielcie się wskazówkami; dzięki temu będziecie mogli przejść przez wszelkie trudności jako zespół.

Znajdź czas, aby zadbać o siebie

Kiedy następuje jakakolwiek zmiana, trzeba być dla siebie miłym. W obecnej chwili jest to jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Kiedy nie pracujesz, kiedy jesteśsposób od biurka projektanta, rób rzeczy, które kochasz i wyłącz się z pracy tak bardzo, jak to tylko możliwe. Upewnij się, że dużo śpisz, zdrowo się odżywiasz, unikasz niezdrowych mechanizmów radzenia sobie i masz dużo ćwiczenia.

Unikaj plotek i poznaj fakty

Zawsze, gdy w miejscu pracy dokonano zmiany lub gdy ma ona nastąpić, pojawiają się plotki, które w dużym stopniu potęgują niepokój. Zrób wszystko, aby uniknąć plotek i zamiast tego poznaj twarde fakty na temat sytuacji. Pozwoli to skupić się na tym, co jest prawdziwe, a nie na tym, co "mogłoby być" lub na tym, co "co by było gdyby". Poproś o rozmowę ze swoim kierownikiem, aby omówić wszelkie pytania, a jeśli usłyszysz plotki, postaraj się nie zwracać na nie uwagi.

Staraj się szukać pozytywów i możliwości

Nawet najtrudniejsze sytuacje mogą czasem przynieść nowe możliwości. Możesz nauczyć się nowej umiejętności, poznać nowego kolegę, znaleźć się w nowym miejscu, które lubisz bardziej niż swoje stare miejsce. Staraj się dostrzegać pozytywy w każdej sytuacji i każdego dnia notuj coś nowego. Wtedy pod koniec tygodnia będziesz miał pięć nowych pozytywów, na których będziesz mógł się skupić, a nie na negatywach, które powodują niepokój.

Każda zmiana musi być monitorowana i prawdopodobnie twój kierownik oceni, czy zmiana działa, czy nie. Z tego powodu wiedz, że każda zmiana może być tymczasowa, albo może być czymś, co się utrzyma i poprawi sytuację w dłuższej perspektywie.

Jeśli chodzi o obecną sytuację Covid-19, wiele osób pracuje teraz z domu. Jeśli to jest twoja sytuacja, być może okaże się, że lubisz to lepiej niż pracę we współczesnym środowisku biurowym. Postaraj się jak najlepiej szukać jasności w ciemnych sytuacjach, a o wiele łatwiej będzie Ci poradzić sobie z każdą zmianą w miejscu pracy, która pojawi się na Twojej drodze.

Autor

Aneta Hućko

Pracownik biurowy - Bydgoszcz.

Zobacz również