5 rzeczy, o których należy pamiętać prowadząc rozmowy wideo

W ciągu ostatnich kilku miesięcy większość z nas zaczęła używać oprogramowania do połączeń wideo bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Może to być dzwonienie do przyjaciół wieczorem, aby zobaczyć ich twarze i poczuć się bliżej siebie, lub może to być bardziej zorientowane na biznes.

Zoom, Skype i inne pakiety oprogramowania do prowadzenia rozmów wideo są obecnie używane codziennie w całym kraju z powodu epidemii wirusa Covid-19. Takie oprogramowanie umożliwiło nam wszystkim pozostanie w kontakcie i kontynuowanie działalności w jak największym stopniu w tych trudnych czasach.

Jednak, gdy dzwonisz do klientów i klientów na tego typu oprogramowaniu, jest kilka rzeczy, które musisz mieć na uwadze, aby zapewnić, że połączenie idzie tak gładko, jak to możliwe. Musisz pozostać tak profesjonalny, jak byś to zrobił, gdybyś siedział w recepcji lub na krześle biurowym, rozmawiając z klientem lub klientką twarzą w twarz!

5 uwag dotyczących połączeń wideo, o których należy pamiętać

Sprawdź połączenie internetowe przed połączeniem

Zawsze rób ćwiczenia i sprawdź swoje połączenie internetowe, zanim zadzwonisz do klienta lub klienta. Nie ma nic gorszego niż połączenie z efektem pikselowym lub brak możliwości usłyszenia drugiej osoby; wszyscy byliśmy na rozmowie, gdzie druga osoba brzmiała jak robot - to nie brzmi profesjonalnie!

Szybkie sprawdzenie przed rozmową zapewni, że Twoja rozmowa nie będzie pełna linii takich jak "przepraszam, nie słyszę Cię", "czy mógłbyś to powtórzyć".

Sprawdź tło pomieszczenia

Spójrz za siebie i sprawdź, co będzie widział Twój rozmówca. Jeśli pracujesz w domu, jak wiele osób obecnie, upewnij się, że tło jest schludne i wolne od bałaganu. Ponadto, upewnij się, że nie ma tam nic, co mogłoby kogoś urazić - możesz myśleć, że masz na ścianie ironiczny cytat, ale druga osoba może go przeczytać i odebrać w niewłaściwy sposób!

Pamiętaj, że możesz być w domu, ale nadal pracujesz i dlatego reprezentujesz swoją firmę.

Zaplanuj rozmowę z wyprzedzeniem

Rozmowy wideo to nie to samo, co rozmowy telefoniczne. Musisz się upewnić, że druga osoba nie jest zajęta i że jest dostępna do rozmowy osobiście. Większość ludzi potrzebuje pięciu minut, aby przygotować się do rozmowy wideo, np. jak wyglądają (zwłaszcza jeśli są w domu), i aby wziąć wszelkie notatki, które są potrzebne do samej rozmowy. Szybki e-mail przed rozmową lub wiadomość tekstowa, aby sprawdzić, czy są dostępne to wszystko, co trzeba zrobić, aby zaplanować odpowiedni czas.

Zanotuj, o czym chcesz rozmawiać

Łatwo jest, aby rozmowa odpłynęła i w koniec, nie zdążysz omówić głównego tematu. Mając to na uwadze, zanotuj główne punkty, które chcesz omówić i miej je przy sobie podczas rozmowy. W ten sposób, można dostać się do pokrycia wszystko, czego potrzebujesz i wydaje się spokojny i zebrane w tym samym czasie.

Ubierz W ten sam sposób Jak w pracy

Etykieta rozmów wideo jest w zasadzie taka sama, jak w przypadku spotkania z kimś osobiście, po prostu macie między sobą połączenie internetowe. Upewnij się, że jesteś elegancki i ubrany w taki sam sposób, jak gdybyś był w pracy. Kiedy to robisz, dajesz klientowi lub klientce to samo wspaniałe pierwsze wrażenie i pokazujesz im, że traktujesz swoją pracę poważnie i profesjonalnie, nawet jeśli pracujesz w domu w sytuacji, która jest dość niespotykana.

Pamiętając o tych pięciu punktach, będziesz w stanie podejść do swoich rozmów wideo z łatwością i pewnością siebie.

Autor

Aneta Hućko

Pracownik biurowy - Bydgoszcz.

Zobacz również