W tym roku zacznijmy od nowa!
Zmiana nie zawsze jest czymś złym, a w wielu przypadkach może być czymś pozytywnym. Weźmy na przykład odnawianie biura; przenoszenie biura, mieszanie rzeczy, włączanie nowych biurek biurowych tu i tam, i ogólnie patrzenie na nowe projekty może być świetnym sposobem na wprowadzenie nowej atmosfery do biura, zwiększenie wydajności w rezultacie i sprawienie, że Twoi pracownicy poczują się, jakby pracowali w zupełnie nowej przestrzeni!
Jak to zrobić zależy od Twojego budżetu; zawsze możesz rozejrzeć się za meblami biurowymi London i znaleźć elementy, które pasują do realistycznej kwoty, jaką masz do wydania. Musisz także spojrzeć na ilość miejsca, które masz zbyt - można znaleźć różne wybory mebli, ale nie można magicznie machnąć różdżką i rozszerzyć pokój masz! Na szczęście istnieje wiele sposobów na wykorzystanie przestrzeni w biurze, aby całe pomieszczenie wyglądało na większe.
Korzyści z odnowienia biura
Być może zastanawiasz się, dlaczego miałbyś tracić czas i pieniądze na zmianę wystroju biura, skoro wszystko działa dobrze tak, jak jest. Cóż, jeśli chcesz nadal motywować swoich pracowników, podnieść morale i sprawić, by Twoje biuro stało się fantastycznym miejscem pracy, warto pomyśleć o zmianie wystroju.
Oto główne korzyści płynące z odnowienia biura, niezależnie od tego, czy jest ono duże, czy małe:
- Zmiana pozwala zachować świeżośćprzestrzeni
- Daje szansę na uporządkowanie i wyrzucenie rzeczy, które naprawdę nie są potrzebne
- Zmiana pomaga być na bieżąco z modą i trendami, co daje fantastyczne pierwsze wrażenie gościom odwiedzającym Twoje biuro
- Pracownicy będą czuli się bardziej zainspirowani do pracy w nowym i atrakcyjnym biurze, niż w starym biurze, które jest przestarzałe i nie przystaje do współczesnej mody
- Jeśli pracownikom podoba się przestrzeń, w której pracują, na pewno będą pracować ciężej, co zwiększy ich wydajność. Ogólnie rzecz biorąc, pracownicy chcą spędzać tam czas
- Modernizacja pomaga wprowadzić nowe rozwiązania technologiczne, co również przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy
Wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie, a biuro, które wygląda świeżo i świeżo, zrobi o wiele większe wrażenie na odwiedzających niż biuro, które jest przestarzałe. Jak już wspomnieliśmy, w nowym i nowoczesnym biurze pracownicy będą również bardziej zachęcani do pracy. Pomyśl o tym w ten sposób - remont to także doskonała okazja do przejrzenia biurowych szafek i wyrzucenia rzeczy, które do tej pory trzymałeś, a których tak naprawdę nie potrzebujesz!
Czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas odnawiania biura
Teraz już wiesz, dlaczego odnowienie biura jest dobrym pomysłem, a także wiesz, że Nowy Rok to idealny czas, aby to zrobić, o czym musisz pomyśleć?
Wspomnieliśmy już o czasie i przestrzeni, ale co jeszcze należy uwzględnić w nowym planie aranżacji?
Ogólny projekt biura
Czy zamierzasz zmienić cały układ biura, czy po prostu zmienić wystrój? Obydwa rodzaje zmian mieszczą się w pojęciu "odnawiania", a to, jak daleko posuniesz się w tym projekcie, jest kwestią indywidualną. Jeśli decydujesz się na zmianę całego wystroju biura, musisz rozważyć różne rodzaje zmian i wybrać te, które są najlepsze dla Twojego miejsca pracy i Twoich pracowników.
Czy chcesz zmienić środowisko pracy, wprowadzając hot desking? A może biuro na planie otwartym? A może boksy? Najlepiej jest zastanowić się nad głównymi rodzajami pracy wykonywanymi przez Twoich pracowników, a następnie wybrać większość z nich. Można również pomyśleć o wprowadzeniu stref pracy. Oznacza to podzielenie miejsca pracy na strefy, np. jedną do współpracy, jedną do pracy cichej, jedną na przerwy, jedną do badań itp. Wszystko zależy od rodzaju wykonywanej pracy, ale strefy to świetny sposób, aby zapewnić pracownikom sprzęt i przestrzeń do wykonywania określonych zadań.
Nowe rodzaje mebli
Czy zamierzasz wymienić całą swoją kolekcję mebli na coś nowego? Jeśli chcesz przeprowadzić gruntowną modernizację, dobrym rozwiązaniem są nowe meble. Oznacza to, że można pozbyć się starych mebli, być może oddając je do sklepu charytatywnego, i zastąpić je opcjami, które będą lepiej służyć pracownikom.
Pamiętaj, że biurka i krzesła nie są wieczne i w pewnym momencie będą musiały zostać wymienione! Jeśli masz starzejące się meble, warto włączyć nowe zakupy w proces odnowy i przeprowadzić gruntowny remont!
Jest to szczególnie ważne, jeśli zamierzasz całkowicie zmienić wystrój biura, np. jeśli masz zamiar pomyśleć o boksach lub strefach. W takim przypadku należy rozważyć zakup mebli i ścianek działowych.
Opcje siedzeń
Wspomnieliśmy już o wyborze nowych mebli, ale siedziska są jednym z najważniejszych czynników w tym przedziale. Nie musisz myśleć tylko o krzesłach biurowych, ale także o krzesłach do recepcji, być może do sali konferencyjnej, i musisz upewnić się, że wybierzesz opcję, która najbardziej odpowiada potrzebom Twoich pracowników.
Jeśli wprowadzasz strefy, dobrym pomysłem są siedziska z kabiną, zwłaszcza w miejscach współpracy. Można je nawet wykorzystać w recepcji.
Zastanów się, jakie krzesła będą łatwe w utrzymaniu i czyszczeniu. Krzesła muszą być również wygodne i regulowane, co jest szczególnie ważne w przypadku hot desking - nie każdy ma takie same preferencje dotyczące wysokości i odchylenia, dlatego krzesło musi łatwo dostosować się do konkretnej osoby w danym dniu.
Poza głównym biurem
Czy zamierzasz rozszerzyć swoją modernizację poza główne biuro? Oznacza to, że należy pomyśleć o recepcji, salach konferencyjnych, stołówkach itp. Jeśli masz zamiar coś zrobić, to równie dobrze możesz zrobić to dobrze i na całego! Oczywiście zależy to od Twojego budżetu, ale jeśli masz kilka pomieszczeń, które mają za sobą lepsze dni, np. wykazują oznaki starzenia się, to warto pomyśleć o rozszerzeniu zakresu renowacji.
Jeśli zamierzasz zmienić wygląd swoich sal konferencyjnych, możesz również wprowadzić do nich nowe technologie, takie jak sprzęt do wideokonferencji, a także nowy stół konferencyjny, który nada pomieszczeniu świeżości.
Podobnie, recepcje powinny znaleźć się na wysokiej pozycji na liście ważności, ponieważ to właśnie w nich odwiedzający odnoszą pierwsze wrażenie o organizacji. Jeśli przestrzeń ta jest niechlujna, stara, zaniedbana i rozpadająca się, nie zrobisz idealnego pierwszego wrażenia. Z drugiej strony, jeśli zadbasz o nowy i świeży wygląd, nawet jeśli będzie on uproszczony, będziesz miał znacznie większe szanse na wywarcie idealnego pierwszego wrażenia.
Opcje przechowywania
Jak obecnie przechowujesz swoje rzeczy? Czy masz duże szafy na dokumenty? Czy masz kilka jednostek? Czy można je przenieść lub zmniejszyć ilość potrzebnego miejsca do przechowywania?
Większość biur marzy o tym, aby w pewnym momencie przestać korzystać z dokumentów papierowych, ale przeważająca większość nie jest jeszcze bliska osiągnięcia tego celu! W takim przypadku warto zastanowić się nad elektronicznym przechowywaniem dokumentów, korzystając z chmury, i ograniczyć ilość fizycznego przechowywania? Jest to szczególnie ważne, jeśli masz małe biuro. Oczywiście trzeba przechowywać pewne dokumenty w formie papierowej, ale można je usprawnić i przechowywać w centralnym miejscu.
Dekoracje
Nie lekceważ potęgi wystroju! Na jaki schemat kolorystyczny się zdecydujesz? Sprawdź, jak kolory wpływają na nastrój, i wybierz taki, który zwiększy poczucie pozytywności, kreatywności i ogólnej produktywności. Idealne są jasne, otwarte przestrzenie, zielenie i błękity. Korzystny jest również monochromatyczny styl czarno-biały, ale staraj się raczej postawić na jaśniejszą stronę niż na czerń, aby pomieszczenie sprawiało wrażenie dużego i otwartego, a nie ciemnego i opresyjnego.
Pomyśl także o wykorzystaniu sztuki i natury w przestrzeni biurowej, ponieważ są to świetne sposoby na zwiększenie poczucia pozytywności i utrzymanie wysokiego morale. Modernizacja biura to o wiele więcej niż tylko meble, a cały temat jest bardzo głęboki!
Co sądzisz o odnowieniu biura? Czy ostatnio przeszedłeś zmianę wystroju biura, a może myślisz o takiej zmianie? Nowy rok to idealny czas na nowy początek, więc dlaczego nie postawić sobie za cel wejścia w nowy rok kalendarzowy z nową przestrzenią biurową, z której można być dumnym?
Napisz do nas na naszych kanałach społecznościowych i daj nam znać, co o tym myślisz. Nie zapomnij też udostępnić tego artykułu, abyśmy mogli rozpocząć szeroką dyskusję na temat wad i zalet odnawiania biura!
Autor
Marek Michtoń
Projektant wnętrz, zainspirowany meblami oraz przestrzenią biurową - Warszawa.
Polecamy
Najnowsze
5 sposobów na zajętą recepcję
Zdarza się, że recepcje są bardzo zatłoczone. Z kilkoma osobami oczekującymi na wizytę, innymi, które się meldują i być może wpadającymi... [...]